Retusare ochi in Adobe Photoshop CS4

| 2 mar. 2010
   Ochii. Profunzime, claritate,stralucire. Toate acestea sunt posibile datorita programului Adobe Photoshop CS 4, unde va puteti retusa culoarea ochilor, stralucirea lor ....De cate ori am folosit aceste tehnici pentru a arata unor persoane , citez "cum le-ar sta cu niste lentile verzi, albastre, sau orice alta culoare".
   De cele mai multe ori, intr-o fotografie, se admira/critica diferite defecte/atuuri ; si cum partea vizuala ne ajuta la aceste critici, haideti sa incepe cu schimbarea culorii ochilor, retusarea lor, marirea sau micsorarea.
 Pentru inceput eu am ales o fotografie la intamplare (nu chiar la intamplare), care sa reflecte cat mai bine schimbarile facute ochilor in Photoshop.





Pasul 1. Duplicam layerul Background fie apasand scurtatura (Ctrl+J) fie facand click dreapta pe layerul Background si alegeti optiune Duplicate layer.Modul de afisare este Normal , iar noi il vom schimba in Overlay iar la Opacity punem 30.
Pasul 2. Aici vom crea nu nou layer, care o sa ne ajute sa luminam ochisorii domnisoarei, deci vom da click pe Create new layer din paleta layers .



In layerul nou creat, si anume Layer 1, asta inseamnand sa fie albastru , selectati unealta brush apasand tasta B dupa care vom da click dreapta pe imaginea noastra si ne vom asigura ca optiunea Hardness este la valoarea 0% dupa care vom selecta culoarea alba.




   Aplicam cu pensula , (culoarea alba da?) pe ambii ochi , imaginea ar trebui sa arate cam asa:


Acum schimbam modul layerului pe care tocmai am adaugat culoarea alba, si anume layer 1 , si anume mergem la blend mode si punem Overlay si ajustam luminozitatea prin modificarea opacitatii layerului.
 Nu ne mai ramane decat sa mergem sus la meniu , mergem pe Layer > Merge Down sau Ctrl+E , si executam aceasta comanda de doua ori pentru a putea uni toate cele trei layere intr-unul simplu.



Pasul 3 Lumina am adaugat ceva, dar ce spuneti si de niste culoare? Pentru asta, vom adauga un nou layer de ajustare, (Adjustment Layer) pentru care va trebui sa mergem in paleta Layers si sa dam click jos unde scrie "Create new fil or adjustment layer" de unde vom alege optiunea Hue Saturation iar in fereastra care se va deschide nu facem nici o modificare, o inchidem sau o dam deoparte. Noul layer creat, are o caseta alba care reprezinta de fapt masca lui.

  Dam un click pe patratul alb, adica pe masca layerului creat anterior, si apasam CTRL+I pentru a inversa culorile ea transformandu-se in culoarea neagra. Avand masca selectata si folosind brushul de mai devreme desenam ochii cu alb, practic facem acelasi lucru ca atunci cand am folosit brushul si apareau ochii cu doua puncte albe, numai ca aici o sa apara doua puncte doar in paleta layers, pe layerul creat anterior.


   In continuare vom da click pe layerul de ajustare, si apoi dublu click pe iconita pentru adjustment layer si anume cea de langa patratul negru(unde indica sageata) .Ne va aparea ceva ca in imaginea de mai jos,

   urmand sa bifam casuta Colorize si sa modificam culoarea modificand parametrii optiunilor hue, saturation si lightness dupa placul vostru dupa care inchidem caseta adjustments de unde am bifat colorize, sau o minimizam apasand cele doua sagetute de sus si setam modul de afisare al layerului (cel care in imaginea de mai sus ,exact sub cuvantul layers apare normal, ) schimbam in Overlay sau SoftLight , il puteti lasa si Normal, eu l-am modificat in Overlay .Diferenta de unde am inceput si unde  am ajuns, adica rezultatul aproape final este acesta:

Imaginea originala

Rezultatul tutorialului

  Si ca un bonus, ca tot am trecut cu acest tutorial intr-o alta zi, adica am sarit de miezul noptii, facem loc la 
Pasul 4 in care putem adauga ochisorilor, doua mici reflexii sau sclipiri, ca si atunci cand  aceste sclipiri apar de la blitz-ul aparatului sau de la lumina soarelui.
Creem un layer nou, dupa care alegem brush si cu culoarea alba pictam doua punctulete pe ambii ochi iar pentru a finaliza schimbam din nou Blend Mode pe Overlay sau Soft Light.


REZULTATUL FINAL:




4 comentarii:

Anonim spunea...

Nu inteleg la punctul 3, cum selectam masca?

Unknown spunea...

Acolo m-am referit la a da click pe masca, pe patratelul alb, ideea este ca atunci cand lucrezi ceva anume este foarte important pe ce layer esti pozitionat!! Daca nu ai inteles , mai revino cu un comentariu te rog, succes!

Mobile App Developers spunea...

I certainly agree to some points that you have discussed on this post. I appreciate that you have shared some reliable tips on this review.

App Development Company Gurgaon spunea...

Very great post. I simply stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your weblog posts. After all I’ll be subscribing on your feed and I am hoping you write again very soon!

Trimiteți un comentariu